Skadad - igen.

Förra året hann jag på en tävling innan han blev skadad och hela tävlingsterminen försvann för oss och nu händer samma sak igen.. fast till helgen skulle vi ju tävlat ilag och de vill vara 4 och inte bara 3, så kanske, kanske får jag låna Ma Gi. Men eftersom Madde inte äger henne måste Madde prata med ägarna och så först :) Sen är det så att jag inte ridit på Ma Gi många gånger heller så det får väll gå som det går isf.. :)

Jag och Marre var ute på en lugn tur och så skritta jag med långa tyglar och så snubblar han och landar på knä, jag fattar verkligen inte hur han lyckas för de va plant där vi gick och ingen sten som han snubbla på eller att det var mjukt så.. Egentligen är det inte så farligt, det är bara ett skrubbsår men veterinären var här och gjorde rent det och sa att det inte var så farligt heller men eftersom det är på knät är det ju lite svårt. Nu har Marre fått 6 sprutor och har ett tjockt bandage från hoven och nästan ända längst upp på benet.. bättre att vara på den säkra sidan iaf och speciellt med honom för han är väldigt känslig. För hoppningsvis kan jag va med i björkliden om 2 veckor men det viktigaste är att älsklingen blir frisk! ♥

Imorse, innan allt hände med Marre åkte jag, mammsen och pappsen till Karlstad och jag fick mig en ny hjälm, ny kavaj och nytt pannband till Skrutten iaf! Tack bästa mamma ♥

Dessutom är det exakt 2 år sen jag köpte Marre idag, blev inte så bra sätt att fira men men..

Nu hakar blogg.se upp sig så kan inte lägga in nån ny bild heller, min turdag asså!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0