presentation Ma Gi, Lyadalens Calimero'~

Ma Gi är ett C ponny sto född 2004 tror ja? (a) Jag har iallafall haft henne i ett 1 år och 2 månader ungefär, Ma Gi är inte min ponny, för ungefär 1,5 år sen så vart min tävlingsponny halt utan att vi visste vad det var med det visade sig att hon hade någon sjukdom där hon producerade sin egna fong själv vilket inte alls va kul då hon var världens bästa :( och det hände 2 veckor innan div 2 finalen och där ville självklart jag vara med då vi inte hade någon C ponny med och det är man ju tvungen om man ska va 4 i laget! Då fick jag låna ma gi på tävlingen och jag red henne 3 dagar innan tävling! ( MA GI var hopphäst innan jag börja rida henne) vi skulle starta en L:b1 och en L:a1 vi hade inga krav utan det fick gå som de gick bara vi var med i finalen hihi men i B1 kom vi 2 på hela 70% och i A:1 fick vi 62% och de är ju godkänt! :) efter de ville dom att jag skulle utbilda henne mer i Dressyren eftersom det gick så bra och försöka kvala hene till ungponnyschampionatet och det gick kanon även där och nu fortsätter jag att rida Ma Gi på Regional niva ( La:p1, La:p2, FEI Inledande) men placeringar i alla så till sommaren staratar vi vår första Nationella vilket är spänade! :D vi ska även vara med i Torsbys DIV 1 Lag och försöka komma upp i elitserien! ;)




Lyadalens Calimero är en Dponny valack född 2008 och vi har haft han sen han var 2 år, Calle som han kallas är som ett projekt som jag rider in och utbildar så mycket som möjligt tills jag blir 18 och ska gå över till storhäst.. Dock vill jag ha kvar han längre då jag är helt kär i den ponnyn (som typ bara jag är hihi) han är bänglig och gör istortsett vad han vill eller gjorde;) nu har han börjat lära sig att de är vi på marken/ på ryggen som bestämmer :) Mitt mål med Calle är att börja tävla på han nu till sommarn om allt går som det ska och det ska bli väldigt kul! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0