Dagen innan tävling '~

Det är mycke som ska fixas och dolas innan tävling, därför tänkte jag skriva vad jag ALTTID gör dagen innan!:)

Stall/häst göra:

*
Jag putsar sadel, träns (tar alltid isär tränset så det blir extra rent å snyggt;) ) stövlar och sadeljord!

* Tar på skokräm på stövlarna ( om man inte vinner kan man alltid va den som blänker mest ;))

* Packar allt i bilen som ska med!

* Ha alla schabrak, benlindor/ skydd tvättade

* Tvätta tävlings borstarna

* Gör ren transporten samt fylla upp med lite extra nytt spån.

* rida igenom ett lösgörande pass samt rida igenom pogrammen

* Sen badar jag alltid hästen samt flätar svansen har på mycke pälsglans så hon skiner extra mycke! ;) sen beroende på vilken tid jag startar så knoppar jag antingen kvällen innan eller på morgonen innan jag åker!:)

Dusjälv göra:

*
Damsuga kavajen samt hänga in den och plastrongen i bilen

* Träna lite extra på pogrammen så de sitter!

* Kolla starttiderna en extragång

* Packar ner pass å alla papper som ska med, samt kollar vilket nummer hästen har

* göra massäck ifall det blir en lång dag ;)

Ungefär såhär ser det ut för mig dagen innan tävling, det är ganska mycke som ska fixas som ni ser.

Så här kanske inte det ser ut för alla men det är ett lite tips att ha så mycke som möjligt klart dagen innan då  du inte behöver strässa för om du är strässad på morgonen för det vidare under tävlingsdagen och de strässad människa = strässad häst!

hur brukar ni göra innan tävling? tycker ni jag fixar förlite eller är det för mycke?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0